Nu har jag lagt ribban...

Nu är första utbildningsveckan i Ängelholm avklarad. Å det gick ju hur bra som helst... Alla rätt på provet!


Lite jobbigt var det att vara ifrån familjen så länge, men det gick ändå bättre än jag trodde. Sambo höll ställningarna hemma utan problem.
Denna veckan är jag hemma å jobbar i Norrköping, eller praktik är det ju egentligen. Imorgon bär det dock av till Vimmerby för ett studiebesök hos våra kollegor som sköter tågen där.

Helgen har varit relativt lugn. På fredagen blev det film, "Män som hatar kvinnor". Den var helt okej, fast jag var grymt trött. Å det blev ju inte direkt bättre av att Mijo hoppade upp 05.20 på lördagsmorgonen... Vi låg dock kvar å drog oss till efter 7. Sonen satt i soffan å myste framför barnprogram. Fast vi fick serva honom med välling å banan.
Efter lunch drog vi iväg till Borensberg å kollade in marknaden där som anordnas 1 gång/år. Mamma hängde oxå på. Det blev lite smått å gott till Mijo annars handlade vi ingenting. Det var ju lite jobbigt att ta sig fram med vagnen...
Kvällen spenderades med lite vin å kortspel med Dennis å Anders efter att pyret somnat. Mycket trevligt!
Söndagen tillbringades hemma. Sara (grannen) kom över på kvällsmat. Grillat! Yummie! Å sen kollade sambo å jag på första avsnittet av "Six feet under". Den var lite märklig måste jag säga, men jag får nog ge den några avsnitt då jag hört att den ska vara en av de bästa serierna som gjorts... Det blir nog att se ett avsnitt ikväll oxå.
Vi har köpt ny TV, så den gamla ställde vi in i sovrummet. Gud, så skönt att kunna ligga i sängen å kolla på TV innan man somnar. Me like!

På söndag åker jag tillbaka till Ängelholm igen. Denna gången blir det 3 veckor (fast jag åker hem på helgerna, såklart). Ser faktiskt fram lite emot det. Så kul att lära sig nya saker å känna att man får använda hjärnan lite. Å klassen verkar helt okej. Särskilt en tjej, Anneli. Vi bor på samma hotell å är i samma ålder å kommer väldigt bra överens. Så vi ska nog kunna roa oss lite på kvällarna=)

Avslutar med några bilder från en spontan kväll i Ängelholm med några av mina klasskamrater/kollegor


Jocke från Ånge, Patrick som ska jobba med mig i Norrköping
samt Viktoria, även hon från Ånge


Anders från Göteborg, Sophie från Stockholm och
Daniel från Hallsberg


Anders från Stockholm å Anneli från Hallsberg


Jag å Daniel från Stockholm


Anders


Jag å Anneli

Kommentarer
Postat av: Lina

Nice med lite livstecken:)! Jag var rädd att nya jobbet tog knäcken på dig! Kram

2010-09-07 @ 09:14:31
URL: http://farstaliv.blogspot.com
Postat av: Anonym

Grattis gumman! Vad duktig du är / mamma

2010-09-07 @ 17:00:09
Postat av: E

Där sitter slampan som är otrogen med min pojkvän Stefan på järnvägsskolan. Fint!

2010-11-08 @ 08:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0