KAOS!

Skulle åka pendel igår. Det gick bra. Dom första 3 timmarna... Sen var det total kaos på spåren. Anledning: det kalla och fuktiga vädret. Fukten i kombination med kylan gjorde att det blev isbildning på tågens strömavtagare. Det i sin tur ledde till att tågen inte kunde försörjas med el. Vilket  då leder till att tågen blir ståendes...  Så resten av min tur kantades med förseningar, inställda tåg, förbannade resenärer, telefonköer till trafikledningen, ingen rast, väntetid på taxi,  och slutligen 2 timmars övertid. 02.20 var jag hemma. Skulle jobbat 14.21-00.17. Men det blev istället ett 12-timmarspass utan rast. Tror ni jag var trött när jag kom hem?! Idag gjordes iaf beslutet att ställa in all pendeltrafik och istället ersätta den med bussar tills fukten i luften avtar något. Så vi får väl se hur det ser ut på spåren imorgon. Enligt mitt schema ska jag åka pendel 04.53-11.30 imorgon...


Kommentarer
Postat av: cina

välkommen tillbaka..

kul att hitta "massa" inlägg.. efter att jag varit i min bebisbubbla ngn dryg vecka.. saknat att få följa ditt/ert liv.. men du har helt rätt..

man ska blogga för att man själv vill.. kraaaaam

2010-01-22 @ 16:37:28
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0