Wettex

Sambo söver sonen. Tacksam för det. Har haft en riktigt jobbig vecka. Var 3:e vecka är alltid jobbig när sambo jobbar kväll, men denna vecka har det känts extra tungt. Har börjat tidigt varje dag (innan kl 06) å jobbat långa dagar. Å nu när vi dessutom har flyttat en bra bit från Mijos dagis, så blir dagarna ännu längre. Har fått ta bussen till dagis efter jobbet å sedan gått hem från dagis med Mijo i vagnen. Kan ju tilläggas att det antingen har snöat eller regnat varje dag när vi gått hem. När vi väl kommit hem har det blivit väldigt stressigt att fixa kvällsmat, då klockan tickat iväg bortåt fem halv sex innan vi kommit innanför dörren. Sonen har varit gnällig å jag jättetrött. Ingen bra kombination! Men nu har vi iaf fått plats till sonen på ett nytt dagis här i närheten. Han kommer börja inskolningen direkt efter vår semester (vecka 30).

I lägenheten har det inte hänt så mycket mer sen sist... Sambo har varit ledig idag, men jag har jobbat. Får se om vi kanske kan ta tag i lite saker imorgon. Skulle behöva borra upp de sista grejjerna. Men vi behöver dessutom åka å handla oxå... Å så kommer Mijos farmor å farfar hit. Det ska bli roligt! Tyvärr ses vi ju inte så ofta som man kanske skulle vilja. Det är svårt att få ihop det när både farmor å jag jobbar helger å så är det ju en bit att åka. Fast det kanske blir lite mer i sommar när vi har semester.

Träffade fina Sara i Stockholm idag när jag hade rast. Hinner inte träffa henne så ofta som jag skulle vilja heller. Men hon hade på förslag att bara hon å jag skulle åka iväg på lite semester i sommar. Över en helg. Åhh, det skulle vara så mysigt! Tjejsnack i flera dagar. LYX! Ska prata om det med sambo å hoppas att han är med på noterna. En sliten mamma behöver rast från sina sysslor ibland! Å efter den här veckan känns det nästan som om jag skulle vilja stämpla ut för gott... Å missförstå mig inte, jag ÄLSKAR min son över ALLT annat, men ibland kan det bli för mycket även av det "goda".
Hoppas att nästa vecka blir lugnare. Fast det tvivlar jag på... Mycket jobb på schemat, med en hel del sena kvällar. Å så ska jag dessutom göra urvalstesterna för jobbet på Trafikverket (fd Banverket) på torsdag. Så då blir det definitivt en lång dag. Får åka hemifrån vid halv åtta på torsdag morgon. Kl 9 ska jag befinna mig på en adress i Norrköping för att utföra testen. Runt kl 12 beräknas dom vara klara. Käka lunch. Åka tillbaka till Linköping. Börja jobba 14.20. Ta tåget till Sandviken för att sedan sova i Gävle. Jobbar sen hela fredagen. Åter hemma vid 20.00 på fredag kväll. SNARK!

Kan nog snart lägga till ett nytt mellannamn. Wettex. För jag känner mig som en urvriden trasa!


Kommentarer
Postat av: milla

Gumman då! Mår ni iaf bättre nu? Hur ser det ut med en fika el promenad el ngt nästa vecka? PUss och kraaam

2010-04-29 @ 21:58:31
URL: http://cimillabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0