Det tar aldrig slut

Vi flyttar om 2 dagar. 2 dagar!!! Å jag är fortfarande inte frisk... Hade tänkt jobba igår. Förkylningen hade då äntligen gett med sig. Klockan ringde 04.00. Jag vaknade. ILLAMÅENDE! Klev iaf upp för att göra mig iordning. Tänkte att det nog skulle gå över. Men det gjorde det INTE! Det blev värre. Fick istället ringa till jobbet å sjukskriva mig ytterliggare några dagar... Sprang sen på toa HELA dagen å åt ingenting. Försökte dock dricka vatten, men det fick jag inte heller behålla. Det tar visst aldrig slut!
Fick dock en glad nyhet igår, mitt i allt elände. JAG SKA PÅ ANSTÄLLNINGSINTEVJU! Ja, jag har sökt nytt jobb. På Banverket. Som trafikledare. Och igår ringde dom alltså å ville träffa mig. Idag! Fast eftersom jag är magsjuk, så fick vi boka in en annan tid. Så nästa fredag (16/4) ska jag dit. Jag är jättenervös. Vill verkligen ha jobbet, så håll alla era tummar för mig! Har ni några bra tips så tar jag tacksamt emot dom oxå.
Dom söker 4 nya medarbetare, så chanserna är ju iaf lite större än om dom bara hade sökt 1. Om jag skulle få jobbet så genomgår man först en internutbildning på 1 år. Nackdelen med det är att den teoretiska biten är förlagd på Järnvägsskolan i Ängelholm... Det är ju en bit bort. Fast man har teori max 3 veckor i stöten, sen är man på Banverket i Norrköping för den praktiska delen. Å 1 år går ju ganska fort. Man får se på dom positiva bitarna i det långa loppet; "bara" jobb var 3:e helg, bättre lön, inget sovande på hotell och lite mer regelbundna tider. Det är iofs skiftjobb, men man har bara 3 tider som man skiftar emellan. Antingen jobbar man 06.45-15.45, 15.45-22.45 eller 22.45-06.45. Känns mycket bra! Det innebär att jag i sånna fall inte behöver ställa väckarklockan på 03.00 mer...

Mår inte lika illa idag iaf å har fått behålla allting som jag stoppat i mun. Så förhoppningsvis kan vi genomföra flytten som planerat på lördag. Vill även passa på att tacka "farmor och farfar" för er givmildhet. Det betyder oerhört mycket för oss! Tack så hemskt mycket!


Mina 2 fina killar=)

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad spännande med jobbintervju! Hoppas det går bra, ni förtjänar lite medgångar nu tycker jag.

Kram

Lotta

2010-04-10 @ 21:24:10
Postat av: milla

KUL!!! Hoppas jobbet blir ditt!!! Kunnat packa ngt?



KRAAAAM

2010-04-11 @ 10:48:57
URL: http://cimillabus.blogg.se/
Postat av: cina

Kul med anställningsintervju! klart jag ska hålla tummarna.. hört att du är igång o jobbar efter avklarad flytt.. hoppas ni får vara friska nu! Stor kram

2010-04-12 @ 23:00:54
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0