Mutor...

Känns lite bättre nu. Han är inte lika gnällig längre utan skrattar å busar igen.
Var på Bvc igår. Å visst växer han. Nästan 8,6kg stannade vågen på å 72 centimeter mäter han på längden. Han charmade dessutom barnmorskan totalt. Å visst är han helt underbar när han lägger den sidan till. Om han bara kunde vara så jämt...

Idag kom mamma hit en stund för att agera barnvakt medan jag fick lite "egentid" hos frissan. Blev bara en klippning denna gång. Kassan tryter lite efter flytten, så färgning får vänta till nästa månad.

Helgens jobb på chokladfestivalen gick bra. Det var massor folk, fast alla var så glada å "höga" på all choklad, så allt funkade kanon! På söndagen gick jag själv en sväng å frossade bland alla chokladstånd innan jag begav mig hemmåt. Å visst fick även jag med mig lite av det "bruna guldet" hem...

Måndagen spenderades på stan tillsammans med Maria å hennes son Loa. Dom bodde ovanför oss på Ågatan (den enda grannen som inte förde massa oväsen...), men flyttade straxt innan oss. Sprang på henne på Cloetta center en kväll när jag jobbade (hon jobbar oxå extra där) å då bestämde vi att vi skulle ses. Vi umgicks aldrig när vi bodde i samma hus, vilket var lite synd. Får ta igen förlorad tid nu istället. Vi sågs igår oxå. Hon ringde vid 17-tiden å undrade om jag inte ville gå ner på stan å ta en öl. Hon var helt slutkörd. Loa hade levt rövare hela dagen (han är 2 mån äldre än Mijo), så när pappa kom hem ville hon ha lite tid för sig själv. Jag hade ingen större lust att bege mig ner på stan bland massa folk, men jag föreslog att hon kunde komma hit, så kunde vi gå ner på kvarterskrogen en sväng. Å så blev det.
2 öl senare (cider för min del) bröt vi upp. Desperate housewifes säsongspremiär ville man ju inte missa. Äntligen är väntan över!


Så här glad blir jag...


...när mamma ger mig majskrokar


MUMS!!!


Fast ibland kan jag faktiskt dra på smilbanden ändå



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0