Rena semestern!

Det har varit soligt, regnigt, sol igen, Mijo har varit sjuk (förkylning), jag har börjat jobba, varit sjuk (samma som sonen), Mijo har fyllt år, haft kalas, vi har köpt lite nya möbler på Blocket till vardagsrummet...
Jo, mycket har hänt sedan jag skrev här sist. Det rullar på helt enkelt å fort går det! Snart är det dags för inskolning av sonen på dagis. Det kommer bli körigt med tanke på våra arbetstider som kommer att krocka med dagis öppettider. Har pratat med min arbetsgivare å sambo har pratat med sin. Förhoppningsvis löser det sig, det MÅSTE det göra. Funderar på att gå ner lite i arbetstid. Jobba varannan helg är inte alls kul. Familjen blir lidande, tiden räcker inte till för allt som ska hinnas med den helgen man är ledig.
För övrigt går det bra på jobbet. Känns nästan som semester i jämförelse med att ta hand om busigt barn. Visst är det lite trist med tidiga morgnar, långa arbetsdagar å överliggningar på annan ort, men just nu känns det trots allt helt okej. Uppskattar att kunna äta i lugn å ro, gå på toa ensam å föra givande samtal med vuxna människor utan att hälften av min uppmärksamhet är riktad åt ett annat håll... Fast om ni frågar mig om nån månad så kommer jag säkert att längta tillbaka till "mammalivet" igen. Jag tröttnar ju lätt på saker, särskilt när det är "samma visa" varje dag... Svårt att bli nöjd när man väntar mirakel...

Ska snart iväg å möta upp familjen hemma hos Sara å Pierre. Dom for iväg för en stund sen så jag kunde fixa lite med dom nya bokhyllorna å röja upp här hemma. Det gror ju fort igen...
Imorgon är jag ledig. Då ska jag träffa en gammal klasskompis å sambo från gymnasietiden som jag inte träffat sen vi gick ut skolan i stort sett. Ska bli såååå kuuul!

Å så lite bilder oxå... (vet att många av er sett dom på facebook, men alla människor (mamma) är faktiskt inte registrerade där.)













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0