Buzz, bandy och förkylning

Jaha, då var det dags igen. Förkylning. Blä! Tyckte inte det var länge sedan sen jag låg däckad med halsont och tryckande bihålor. Men tydligen så ges ingen dispans pga det. Well, inte mycket att göra någonting åt, bara att vänta ut skiten helt enkelt.

Tanken var att jag skulle åkt på bandy i Motala igår, men det var ju bara att styka det ur agendan när jag vaknade upp med hela huvudet fullt av snor. Sambon gav sig iaf iväg å tog sonen med sig så jag fick vila lite. Tack!
Såg dock till att ha maten på bordet när dom kom tillbaka. Tjänster och gentjänster...

I fredags mådde jag iaf prima. Först träffade jag Kim. Vi gick ner på stan å mötte upp Tobbe. Sen blev det lunch på Claras. Kristin kom förbi med sin lilla Sam, så vi satt kvar å fikade lite. Tills sambo kom å hämtade sonen... Han skulle fika med Erik å Pierre å hade lovat kvällen innan att ta pyret med sig så att jag kunde röja lite här hemma. Så sagt å gjort, jag rusade hem å började plocka iordning i lyan. Gäster väntades vid 19-tiden.
Sara, Pierre, Erik å Dennis kom och intog soffan. Dags för Buzz!
Fick dock vänta en stund tills Mijo hade somnat. Efter visst trugande gav han till slut med sig å somnade i vår säng.
01.45 gick jag å la mig.
Sonen vaknade 06.38... GÄSP! Bara att stiga upp å fixa gröt.
Efter lunch tog sambo med sig Mijo till Dennis. Jag hade tänkt vila, men ingen Mr Sandman syntes till...
Kanske inte så konstigt ändå att man blev sjuk.









Kommentarer
Postat av: Anna (elegi på beta.familjeliv.se)

Hej

Vad roligt att du hittat till mig, ja då ska jag absolut kolla din blogg och följa den oxå.

Ja det var grejer det, tyvärr blev det ju ett abrupt slut på den resan men kul var det, att Pecka överhuvudtaget gick med på att hämta oss i Oskarshamn för 500:- är fortfarande ett under för mig ha ha ha

Kram

2009-01-13 @ 19:33:46
URL: http://elegi.blogg.se/
Postat av: karina

krya på dig... jag e me sjuk...

kram

2009-01-14 @ 17:16:22
URL: http://livetsomfisk.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0