Mycket vill ha mer

Idag var det dags för Mijos 6-månaders kontroll på bvc. Allt såg bra ut å doktorn tyckte han var väldigt mobil och stabil för sin ålder. Å det är jag benägen att hålla med henne om. Han är inte still 1 sekund. Det är en kamp varje gång han ska kläs på eller av.
Hans nya vikt är nu 7950g å han mäter 68cm

Igår var sambo ledig. Tanken var att vi skulle åka ut till Tornby å kolla nåt högtalarsystem som ska inhandlas tills vi flyttar. Högtalarna vi har nu är lite stora å kommer inte att få plats bredvid tv-bänken i den nya lyan. Å inte mig emot, jag är inget fan av stora stereoprylar. Ju mindre desto bättre. Å folk påstår att storleken inte har nån betydelse...
Men vår bil hade inga planer på att åka nånstans... Sambo fick ta hjälp av nån vänlig själ för att få igång åbäket. Jag tyckte det var bättre att sonen å jag stannade hemma ifall inte bilen ville åka hem från Tornby sen, så sambo åkte iväg utan oss.
Senare på eftermiddagen/kvällen började vi, eller rättare sagt sambo, att rensa/packa garderoberna i data-rummet. Mycket av hans saker har bara blivit liggandes där sen han flyttade in här. Kanske bäst att se till att dom hamnar där dom ska vara istället. Man behöver ju inte ha saker utspridda överallt. Det underlättar ju om alla plåster ligger på samma ställe å batterier, kuvert, mössor, vantar etc.

I måndags åkte pyret tåg för 1:a gången i sitt liv. Vi var bjudna till Emelie på tårta (hon fyllde år) å eftersom hon bor i Norrköping så fick vi ta pendeln dit eftersom sambo jobbade. Men han kom å hämtade oss sen å fick sig en bit tårta han oxå.

Imorgon ska jag träffa Kristin. Det är tjejen som vi ska byta lägenhet med. Hon har oxå en son, fast han är halvåret äldre än vår, så vi bestämde att vi skulle ta med våra barn ut på en promenad. Trevligt med lite ny bekantskap.

Nu till någonting helt annat...
Det kommer bli dyrt att flytta... Har surfat runt på massa inredningssajter å hittat hur mycket som helst som jag vill ha. Fast jag skulle behöva skrapa fram en smärre förmögenhet på Triss för att ens ha råd med hälften av alla fina prylar.
Beställde iaf en brödbox igår. Den var på rea, så jag kunde inte hejda mig...

Min fina brödbox


Mitt nästa inköp så fort det kommer in pengar på kontot...
tvål- och diskmedelspump


Denna diskmedelsburk köpte jag förra månaden...
Fast den är ju till maskindiskmedel


Till Mijo från mamma!
Det är en fondbild för dörr...


Här får ni ett hum om hur det kan se ut



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0