Det ena efter det andra...

Nu är sonen i princip frisk, men har nu istället kommit in i det 6:e utvecklingssprånget (kategorivärlden). Alla "symtom" stämmer...
*skriker oftare, är oftare kinkig, gnällig å på dåligt humör
*är glad ena stunden å skriker i nästa
*klamrar sig fast vid dina kläder
*vägrar att bli ombytt
*sover dåligt
*får vredesutbrott
*vill att du ska hålla honom sysselsatt
"De flesta barn kräver nu mer uppmärksamhet och inte ens lättskötta barn känner sig tillfreds med att bli lämnade ensamma. Vissa krävande små personer (MIJO) känner sig inte nöjda förren mamma eller pappa ger dem all sin tid. De vill ha deras odelade uppmärksamhet och att de ska titta på dem medan de leker. Vissa blir ännu besvärligare så fort mamma eller pappa intresserar sig för något annat, som om de vore svartsjuka." (Ur Växa och upptäcka världen)

Så man kan väl lugnt säga att det är fullt upp här. Sonens tidigare rutiner har nästan helt "försvunnit". Han VÄGRAR sova å är helt ur gängorna. Igår somnade han vid 22 på kvällen. Så det verkar inte bättre än att vi är tillbaka på ruta 1 igen... GE MIG STYRKA!

Lördag å söndag överlämmnar jag dock kinkandet till sambo. Jag ska jobba på Chokladfestivalen hela helgen. Fast på lördag skulle nog sambo å Figga komma förbi å smaka lite på godsakerna...

Jag får nog återkomma med en uppdatering efter helgen. Måste försöka hinna med lite annat nu när Mijo för en gångs skull sover.


"BIBELN"
 

Kommentarer
Postat av: karina

hej gumman min... usch det verkar verkligen inte vara ngn lätt match att vara småbarnsförälder...

jag förstår inte hur ensamstående klarar det.. eller hur du klarar det heller för den delen..



är det så jobbigt så man vill lämna bort & glömma av att hämta eller är kärleken till den lilla krabaten så stark att man på ngt mirakulöst sätt står ut?



tycker du gör ett bra jobb...

tur du får andningshål.. och har bloggen..

hoppas du har ngn annan oxå att prata med när det blir för mkt.. ngn med småbarnserfarenheter...



kram och ohhh vad trevligt det lät med

chokladfestival.... kastar mig på tåget

2009-02-27 @ 14:29:05
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: Lina Nyman

Hej Linda!



Låter inte alls kul! Men jag är glad att även du har funnit BOKEN om barn med stort B! Jag kan säga att den var suverän, även om mina barn var ganska smidiga(jag har säkert förträngt en del...). Jag är helt övertygad om att deras teorier stämmer! Mina barn följde utvecklingsstegen som en klocka!



Håll ut, det blir bättre.



Kram

Lina

2009-03-02 @ 14:00:00
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com
Postat av: Elinor Hjem

Har nyligen fått "Bibeln" i mina händer jag oxå!

Ska vårda den ömt!



Kram Kram

2009-03-04 @ 13:56:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0