Molnen skingras

Jag tänker inte be om ursäkt för att jag inte har skrivit på länge eftersom jag inte vill känna att bloggandet ska vara något tvång. Jag har helt enkelt inte haft tid eller inte känt för det.

Det har varit lite "turbulent" här hemma (minst sagt). Tiden räcker inte till för allt man vill göra å det är ibland svårt att kompromissa med den andra hälften. Har varit på väg att packa flyttlådorna både en å tjugo gånger... Det gör ju inte saken lättare heller när det är svårt för oss att hitta någon barnvakt då hela sambons släkt bor på annat håll å min släkt i stort sett bara består av min kära mor. Det tär ju väldigt mycket på vår relation att sambo å jag aldrig kan göra något på egen hand utan barn (förutom när Mijo har somnat, men med mina arbetstider är jag oftast så trött när sonen har somnat att jag stupar i säng).
Men, nu ser vi faktiskt en liten ljusning i horisonten... Varje år åker ju som bekant sambo på öl- och whiskeymässan i stockholm. Så även i år har han bokat in att åka dit i september. Å det har jag inte argumenterat om utan snällt funnit mig i det faktum att det bara är så.
Men så pratade jag med min goda barndomskamrat Sara som bor i Stockholm. Hon undrade om jag inte kunde följa med sambo upp på mässan detta år, då även hon skulle dit eftersom hennes sambo spelar på mässan varje år. Det går ju inte, svarade jag. Vi kan ju inte lämna Mijo ensam hemma... Nä, det är klart svarade hon, men du kan väl fundera lite på det å se om ni kan lösa det på nåt vis.
Å då kom jag på det! Sambos ena syster bor ju oxå i Stockholm med sin man å deras 2 barn. Tänk om vi kanske kunde bo där å dom vill vara barnvakt under kvällen/natten...
Jag berättade om min briljanta ide för sambo å han var genast med på noterna. Slängde sig på telefonen för att försöka övertala sin stackars arma syster att ta sig an en vild unge under flertalet timmar en lördag... Men det lät ju faktiskt inte helt omöjligt. Självklart var hon ju tvungen att konferera med sin gubbe först, innan något slutgiltigt besked kunde lämnas, men hade han inga invändningar så skulle det nog gå bra.
Så nu sitter vi här å håller våra tummar för att vi kanske äntligen ska kunna göra någonting tillsammans bara för oss...



Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du det där med egentid för oss vuxna tillsammans är man inte bortskämd med direkt..

Håller tummarna för att det går vägen...

Kommer inte ens ihåg när jag och P gjorde nåt själva....var förmodligen innan barnen föddes vilket mao är snart 9 år sedan...



Bloggandet ska fö vara helt villkorslöst men skriver när man känner för det för annars skriver man iaf inte om nåt som nån vill läsa ;-)

hoppas allt är bra med er annars

Kram

2009-08-25 @ 21:17:51
URL: http://elegi.blogg.se/
Postat av: Cina

känner mig skyldig till tjatandet om bloggandet..

vill säga att jag givetvis förstår när du inte bloggat att du inte haft tid.. absolut...

men det är bara sååå mysigt att få följa dig/er

i ert liv.. efter alla år av saknad..

men! jag förstår..



gör ont i mitt hjärta att höra att ni har det tufft.. verkligen.. ska hålla tummarna för barnvakten.. och er mysiga helg i sthlm!



kramar om...

2009-08-25 @ 23:03:22
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej hoppas hon/dem kan vara barnvkt då så ni får lite tid för er själva håller tummarna för er...

det är ju synd att vi inte umgås då för jag /vi hade gärna varit barnvakt...säg till om ni ha hjälp!

Kram Lovisa

2009-08-26 @ 09:51:38
URL: http://loovisa.babyblogg.se/
Postat av: Marie Malmborg

Hoppas ni får underbart i Stockholm det tror jag ni verkligen är värda... efter allt jag läst =) Hopppas allt är bra hälsa Mattias ;)

2009-08-30 @ 16:59:55
URL: http://mariedayandnight.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0