Mijo vs John Blund

Mätt! Har precis stoppat magen full med korvstroganoff å ris. Rester från i söndags. Pyret sover (äntligen). Han kämpade emot länge, men till slut vann John Blund.

Jag väntar på Madde som kommer på besök idag. Hon är nyligen hemkommen från Turkiet, så man behöver ju inte satsa några stora pengar på vem av oss som har den mörkaste hudtonen... Men jag får ju iofs inte sola, så jag hade varit lika blek även om jag hade varit den som vistats på varmare breddgrader.

Var dock ute i solen igår (fast den värmde inte så mycket). Fick för mig att jag skulle gå en långpromenad med sonen i det fina höstvädret. Universitetet verkade vara en lagom sträcka att gå till, så kunde vi säga hej till sambo oxå.
3 timmar(!) tog promenaden fram å tillbaka. Jag hade visst förträngt att Mijo inte gillar att ligga i vagn några längre stunder och glömt bort hur tung han har blivit att bära på... Dessutom blev han hungrig halvvägs hem. Till råga på allt så hade jag visst tagit på mig helt fel skor oxå, vilket resulterade i att mina strumpor hade fått en rödfärgad ton när vi slutligen kom hem. AJ!

Nu blir det ett abrupt slut här för jag hör en arg lite krabat som "ropar" från sin säng....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0