Den härliga helgfriden...

Vaknade kl 12 inatt till tonerna av Bon Jovis "Bed of roses". Helt okej låt, men inte när den spelas på högsta volym å sliter upp mig ur min nattsömn...
Hoppade i kläder å tofflor å begav mig ut i trapphuset för att lokalisera exakt vart "sången" kom ifrån. Det var ju inte så svårt direkt... Det kom från en av grannarna ovanpå, som även dom har barn. Hängde mig på dörrklockan å inväntade svar. Grannen ursäktade sig å lovade att sänka. Dom var barnlediga å firade visst någonting. Hade tänkt att lägga lappar i brevlådorna för att förvarna, men eftersom det "alltid" är någon i huset som spelar på helgerna så hade dom struntat i det. (Som att några lappar hur som helst hade gjort att det lät mindre, eller vadå??).
Dom sänkte iaf volymen lite, men det tog ju ungefär 1 timme innan jag somnade om igen. Å 1 timme efter det så vaknade Mijo...
I morse (kl 7) när Mijo absolut inte ville slummra mer, så lämpade jag över sonen till sambo (som oxå var trött efter en utekväll med vänner), så att jag åtminstone kunde få en chans att sova ikapp några timmars förlorad sömn. Det lyckades! Eller jag är iaf lite piggare än jag var kl 7 i morse. Skulle jag sova ikapp all min förlorade sömn så skulle jag nog få gå i ide resten av året. Man skulle varit en björn...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0