Dubbla täcken

Kylan börjar ge med sig lite. SKÖNT! Vår lägenhet har varit som en igloo, trots att elementen är någolunda varma. Gissar på att våra otäta fönster är boven i dramat...
Har även konstarerat att kylan kan ha varit orsaken till att vår son har haft så svårt att sova den senaste tiden. Kom på igår när jag höll på att locka fram John Blund att han kanske fryser (tyckte han kändes lite kall). Virade in honom i ett täcke å han somnade på ett par minuter. Å han sov till klockan 10 imorse!!!

Idag har familjen besökt Ikea-huset. Vi tyckte det var lika bra att fylla på pyrets garderob med några varma tröjor, så han slipper frysa, stackarn. Köpte även en termometer så vi kan hålla lite koll på temperaturen i lägenheten framöver. Har ju på känn att kylan kommer komma tillbaka...
Sen blev det även en sväng inne på IKEA oxå. Har kollat på sänggavel å lite annat. Dags att förnya här hemma. Det verkar inte som att det blir något lägenhetsbyte. Dom kan inte bestämma sig utan vill se sig om efter andra alternativ. Så istället tänkte jag att då får vi väl försöka göra det bästa av situationen å piffa till den bostaden vi har. Vi har oxå kommit fram till att vi ska byta sovrum. Det låter mindre från trapphus å grannar i det andra rummet (som vi idag har som datarum), så då gör vi det till sovrum istället så kanske man får sova ostört hädanefter.
     
Så här ser det ungefär ut i vår lägenhet idag...

Imorgon är det dags att besöka frissan igen. Sen kommer Madde å kusin Figge över på lite glögg. Har ännu inte hittat några vettiga glöggmuggar, så jag vet inte vad vi ska dricka ur... Kanske hinner jag springa ett varv på stan, men jag tvivlar på att jag kommer hitta några. Det blir väl att pimpla direkt ur flaskan, hehe.

På fredag ska jag jobba. Julshow på Clotta Center. Det blir en lååång kväll. Slutar nog inte innan tolvslaget. Men det ska bli roligt att få göra lite nytta.

Igår träffade jag Erika å Lea. Det blev en snabb fika men vi hann iaf med att uppdatera oss lite i varandras liv.

Mijo å Lea samtalar över en fika





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0