Vasavägen 13

Håller tummarna för att vi får den...

Vi har varit å kollat på lägenhet idag. Så himla fiiin! Vill ha!!!
Det är en 4:a på 104 kvm. Eller man kan väl säga att det egentligen är en 3:a för ett av rummen är inget sovrum utan mer en matsal/allrum med öppen spis (som går att elda i dessutom).
Vardagsrummet är enormt (7*4meter) å så finns det badkar oxå (fast inte i vardagsrummet då...). LYCKA!!!
Det är genomgående trägolv i hela lägenheten förutom i badrum å kök. Men både badrum samt gästtoalett är helkaklade. I köket finns det en HEL kyl och frys, vilket är totalt toppen då vi nu bara har halv kyl/frys å dom är ständigt knökfulla... Hyran ligger på runt 8000kr/mån vilket kanske kan tyckas som lite dyrt, men om man jämför med liknande lägenheter i stan så är det inte så himla saftigt. Blir väl lite knapert så länge sambo studerar, fast han är ju snart klar (förhoppningsvis) å sen ska det väl inte vara några problem med den ekonomiska biten...
Det vi väntar på nu är att lägenhetens nuvarande hyresgäster ska bestämma sig för om dom vill byta sin bostad mot våran. Dom var här å kikade i torsdags, men har inte bestämt sig ännu. Lite skeptiska var dom till vårt lilla vardagsrum, men dom älskade köket. Vi vill iaf ha deras lägenhet så just nu håller vi både tummar å tår... Håll gärna tummarna för oss oxå!

Med sonen är allt bara bra. Men i fredags kunde det gått illa... Han låg på dubbelsängen (en bra bit från kanten) å jag satt bredvid å klistrade in kort i ett album. Plötsligt hörs en duns... Jag kollar åt sidan å upptäcker att sonen inte längre ligger på sängen!!! Illtjut. Stackars pyret hade ramlat ner på golvet. *SNYFT*
Som tur var gick det bra, men jag kände mig som världens sämsta mamma...

Börjar känna mig lite piggare nu oxå. Trodde ett tag att jag skulle stryka med, med tanke på den förkylning som jag drabbats av. Hemskt! Men nu känns det som sagt som att snoret börjar avta lite. SKÖNT! Dock har jag pga. förkylningen åter drabbats av munsår och det får jag väl dras med ett tag till, dessvärre.

EN DAG I SONENS LIV


Pyret äter blåbär


Spelar piano med pappa


Står på alla 4


Vilar en stund


Flyger flygplan


Är bara allmänt söt





Kommentarer
Postat av: karina

ohhh är det lagligt att vara sådär söt???

håller tummarna för att ni får lgh.. kraaam

2008-11-16 @ 18:42:23
Postat av: Lina Nyman

Vad kul om ni får lägenheten! Vi håler alla tummar! Jag tror att de flesta barn rullar ner från diverse ställen nån gång, men det känns hemskt, jag vet:-)



Kul med så många bilder! Mio är hur gullig som helst!

Kram Lina

2008-11-16 @ 19:00:15
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com
Postat av: kikki

Hallå!

Gud så söt han är! Min mor flyttar till vasavägen i dec. Jättefin lägenhet. Kommer dock inte ihåg vilket nummer. Min minsta son lyckades ramla ner från skötbordet på bvc!! Hur tror du det kändes då. Men det va både jag och bvc tanten som va ouppmärksamma. Skulle försöka mäta min äldsta son samtidigt. Fy va hemskt. Tur att det fanns läkare runt kröken. Men det gick med bra. Tur att dom är så mjuka i kroppen barn. Ha det så bra. Kramar

2008-11-18 @ 17:29:52
URL: http://eklundens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0