Bättre tända ett ljus än förbanna mörkret

Blä! Känner mig lika risig som vädret. Förkylning på gång (igen). Försöker med alla medel att hålla den stången, det går väl sådär...

Förra veckan var dock bättre.
På torsdagen tog Mijo å jag bussen ut till Lövingsborg i Askeby för att hälsa på Erika å lilla Lea. Lilla å lilla, hon är inte så liten längre... Kryper omkring som om hon inte gjort annat. Tiden rusar förbi, snart är det Mijos tur att förflytta sig på egen hand. Ser ju fram emot det på ett sätt, men ändå inte. Nu är det ju faktiskt ganska smidigt att man kan lägga/sätta ner honom å veta att han är kvar där... Sen får man ha ständig uppsikt över sonen för att förhindra eventuella olyckor. Vart ska jag då placera honom när jag besöker duschen å sambo inte är hemma??? Tvivlar ju på att han vill ligga stilla i spjälsängen å vänta..

På fredagen begav vi oss ut på en långpromenad, jag, sambo, Mijo å kusin Figge. Tänkte kolla in årets Novemberljus. Slingan var lite kortare detta år, men det tog ändå 1,5 timmar att gå hela. Var lite frusen när vi väl kom hem, trots att jag hade klätt mig jättevarmt.

Lördagen spenderades först hemma. Stefan kom förbi på en kaffe. Sen begav jag mig till City Bowling där några av mina kollegor förlustade sig. Åsa fyllde år. Det blev ett par cider för min del, men strax innan nio begav jag mig hemåt igen. Sonen vägrade sova å sambo kände sig hjälplös. Han somnade iaf till slut.

I söndags åkte familjen till Åsa i Varv. Hon hade anordnat ett Me and I-party (barnkläder). Dock fanns det inga kläder kvar i Mijos storlek då dom säljer ut höst/vinter-kollektionen. Trist! Får vänta tills vårkollektionen kommer...

Dags att försöka stoppa nåt i magen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0