Lugnt å skönt

Mår lite bättre idag. Verkar som att humöret går lite upp å ner. Är iaf inte lika arg å bitter för tillfället. Får väl se hur länge det håller i sig. Kan ju hoppas att det "nya humöret" är här för att stanna.

Var på IKEA med Madde igår. Köpte 2 hyllor. Men jag fick måla om dom när jag kom hem för jag ville ha dom vita, inte träfärgade. Det blev helt okej. Borrade upp dom ovanför skötbordet, så man har någonstans att förvara blöjor å dylikt.

Resten av kvällen pratade sambo å jag om lite praktiska saker som medföljer separationen. Det gick bra. Inga hårda ord eller höjda röster. Håller tummarna för att det kommer fortsätta så. För bebisens skull är det ju ändå viktigt att man kan ha en fungerande relation. Men där har jag lite att jobba på. Jag vet att jag kan vara ganska oresonlig å tvär mot sambo fast han inte alltid förtjänar det. Men det har nog att göra med att jag fortfarande känner mig lite bitter å på nåt sätt vill ge igen (barnsligt, jag vet). Fast man får göra så gott man kan.

Lugn kväll ikväll. Blir att kolla tv å hoppas på att grannarna håller sig någolunda tysta, så man kanske för en gångs skull kan få lite välbehövlig sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0