Tjej eller kille, det är frågan...

Ledig imorgon *GÖTT*. Inga planer har jag utan ska bara ta det lugnt å sova ut. Bara för det lär jag väl vakna tidigt som attan. Patrik, Sara (inte min Sara utan Sambos) å eventuellt Figge kommer förbi innan dom drar iväg på Kent-konsrten imorgon. Så lite socialt umgänge blir det väl iof.

Åkt pendel hela dagen idag. Segt! Men efter 10 timmar fick jag iaf gå hem.

Väntar på beslutet från Försäkringskassan ang havandeskapspenningen. Det verkar visst ta sin tid. Tur att man var ute i god tid. Får jag avslag kommer SJ ändå att stänga av mig, så jag behöver iof inte oroa mig över om jag får gå hem tidigare eller inte. Men det vore ju skönt att slippa en extra procedur. Har hört av andra anställda på SJ att dom brukar ge avslag, så man får väl ändå ställa in sig på det. Lite märkligt kan man tycka. Det säger väl sig nästan självt att det inte är direkt lämpligt att arbeta ombord på tåg när man är höggravid. Hjälpa folk ombord med bagage å barnvagnar är väl inte några ultimata arbetssysslor när man är i det tillståndet. Plus att man rör sig en hel del i tåget som kränger hela tiden. Vore ju sådär kul om man ramlade i någon av dubbeldäckarnas trappor... Å så är det ju oxå ganska trångt ombord så det kan ju vara svårt att ta sig fram ordentligt när man kommer vara stor som en val. Men vi får väl se vad dom säger. Bara att vänta...

Ultraljud nästa vecka. Kanske vi får reda på vad det blir. Sambo tror på en kille (fast det verkar visst alla killar tro). Å jag tror ingenting. Har ingen känsla överhuvudtaget. Fast det spelar ingen roll vad det blir, så länge "den" är frisk. Oroar mig ibland för att nåt ska hända, men det är väl kanske normalt att man gör det. Håller tummarna för att allt kommer gå bra iaf.

Håller oxå tummarna för Erica som ska ha sin lilla bebis om mindre än en månad. Tror hon kommer att fixa det galant! Hejar på dig, gumman!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0