Det smakar bäver

Idag har Mijo å jag ränt runt på stan efter julklappar till sambo. Inte lätt när man inte har nån önskelista att utgå ifrån. Fast å andra sidan kan han ju inte bli missnöjd när han inte önskar sig något. Får väl hoppas att det ska bli bra iaf, annars kan han ju alltid byta.

Nu sitter sambo å Figge framför tv:n å glor på nån film å sonen somnade precis. Inte lätt att locka fram John Blund när man har främmande i huset. Sonen blir i sitt esse då å vill absolut inte sova utan istället vara mitt i händelsernas centrum. Fick till slut stänga in oss i sovrummet å efter en del trugande med flaska å napp så drog tröttheten slutligen det längsta strået.

Igår var jag på julbord med jobbet. Mycket trevligt! Dock hade det ju inte gjort något om jag varit lite piggare. Å dessvärre blir man ju inte direkt piggare av att fylla magen med massa julmat. Fanns ju en hel del mat att välja på om man säger så... Eller vad sägs om rådjur, vildsvin, kräftor, ål, makril, lamm, strömming, bäver(?!), 3 olika sorters gravade laxar, pate, ett helt gäng med sill, säkert 7 burkar med olika sorters senap, svampomelett, rödkål, lutfisk, färskpotatis å så dom klassiska rätterna förstås (jansson, köttbullar, prinskorv, revbensspjäl, ägghalvor å skinka) å nu har jag inte ens räknat upp  hälften av vad som stod uppdukat på bordet. Sen var det ju även ett nästan lika stort bord med efterrätter oxå. Behöver jag tillägga att jag var ganska mätt när jag rullade hem?
Hemma hade det gått bra. Mijo sov när jag kom hem. Han hade inte skrikit så hemskt mycket, men lite hystrisk hade han varit vid nåt tillfälle. Sambo tog honom även hela natten så att jag skulle få sova ut lite, så jag gick å la mig i datarummet för att inte bli störd när Mijo vaknade. Fast han sov till klockan 7 i morse...

Imorgon får sonen å jag roa oss själva. Sambo ska först iväg till skolan å sedan till Dennis på partaj. Får hoppas pyret somnar skapligt så kanske jag kan få lite lyx-tid framför tv:n. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0