Dumma mage!

Lillkillen har haft magknip i 2 dagar nu. Jobbigt, jobbigt. Ända gången han verkar nöjd är när han får mat, men det känns ju lite fel att "trycka i" honom ännu mer när han redan har ont i magen... Har kollat runt lite på olika forum på nätet å det verkar som att ingen riktigt vet vad som är "rätt". Vissa menar att man ska ge mat när dom skriker medan andra anser att man ska amma med 3-4 timmars mellanrum. Känner mig minst sagt förvirrad. Jag har ju inte hjärta att se honom ha ont å ligga å kvida å ta i helt högröd i ansiktet, vilket blir kontentan om jag ska amma honom med längre mellanrum.
På några forum tipsade dom om Semper magdroppar. Det är nån slags probiotika som innehåller en patenterad naturlig mjölksyrabakterie som förekommer naturligt hos oss människor och är anpassad till matsmältningskanalens miljö. Verkar som att några bebisar har blivit hjälpta av dessa droppar iaf. Kan ju vara värt att testa, så sambo rusade ner till apoteket i morse i inhandlade en flaska. Hoppas det hjälper vår lille son.





Kommentarer
Postat av: Patrik

Vi har använt Sempers droppar, och för oss har dom funkat utmärkt! =) Matilda sa precis oxå att jag skulle rekomendera spädbarnsmassage, det ska vara väldigt avslappnande för dom, men oxå hjälpa dom att få ut gaser som ligger och trycker. Hoppas det löser sig!!

2008-08-07 @ 22:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0