I väntans tider...

Vid kl 8 i morse ringde telefonen. Jag låg å sov (hade sovmorgon för en gångs skull) å försökte ignorera ringandet. Efter ca 10 signaler fick sambo nog å gick upp för att svara. Kort därefter kommer han in i sovrummet å säger att det är läkaren. Jag trodde det hade hänt nåt med pappa... Men det hade det inte. Utan han ville bara meddela mig provsvaren från leverfläcken som jag opererade bort på ryggen för 2 månader sedan. Det var malignt... Shit, jag har cancer!!! Fick en tid redan kl 11 idag. Som tur är verkar oddsen väldigt bra. Det satt ytligt så förhoppningsvis fick dom bort allt det onda vid 1:a ingreppet. Men för att vara på den säkra sidan ska dom öppna upp ryggen igen å skära bort ytterligare hud å hudlager. Sedan sprutar dom in nån slags kontrastvätska (som visst är radioaktiv) för att kunna se så det inte har spridit sig till några lymfkörtlar. Bara att hålla tummarna å hoppas på det bästa. Vet inte när ingreppet kommer att ske. Dom skulle skicka hem en tid. Bara det inte dröjer allt för länge. Det jobbigaste är ju att vänta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0