Kaffeslampa

Serveringstur till Gävle idag. Kränger kaffe i kopiösa mängder... Rast just nu å har precis ätit, så nu är man lagom seg.
Hade ju egentligen jour idag, men dom ringde igår å gav mig denna tur. Men det gör ingenting, blev ledig imorgon istället *LER*.

Kallt är det här i Gävle *BRR*. Såg Gävlebocken på håll oxå. Jösses vad stor den var! Snart dags att gå tillbaka till tåget, så man kommer hem nån gång. Blir lugnt ikväll. Skulle egentligen ha tvättat, men den tiden sumpades ju i och med att jag fick ändrad tur. Fanns ingen ny tid förens dagen innan julafton, så nu har jag ingen ren uniform på måndag. Men jag får väl kila ner till tvättis ikväll å köra en maskin med skjortor, så jag klarar mig ett par dagar iaf.

Ledig imorgon som sagt. Funderar på att rensa ut lite skit i förrådet. Skulle behövas... Men vi får väl se vad man orkar med.

Tågmästar Uffe hälsar till er som läser å hälsar en God Jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0