Sjukstuga

Hela familjen är nu mer eller mindre sjuk. Det började förra fredagen när jag hämtade sonen på dagis. Han var lite "gulfrasig" runt/i ena ögat. På lördagen var det värre. Gul sörja rann från ögat. Sedan gick det fort utför. Söndagen var båda ögonen helt klibbiga. Jag sov i Norrköping söndag till måndag, så sambo vabbade på måndagen. När jag slutade jobbet kände jag mig helt färdig. Ont i halsen å kroppen å dödligt trött. Jag var hemma med sonen på tisdag å onsdag. Sambo hade ringt vårdcentralen angående Mijos ögon på måndagen, men dom tyckte vi skulle avvakta några dagar. Det brukar tydligen ge med sig av sig självt... Men icke! På onsdagen kunde han knappt öppna ögonen å gult glegg rann nerför kinderna. Så då fick vi äntligen en tid hos doktorn. Han sa redan i väntrummet, när han kom ut för att hämta oss, att han redan konstaterat vad det rörde sig om. Så han skrev ut nån ögonsalva som skulle droppas i ögonen 2 ggr dagligen. Å det var ju lätt... INTE! Sonen skrek i panik. Stackaren. Å senare på onsdagskvällen började jag känna att jag hade som lock för ena örat. Försökte tryckutjämna. Men det skulle jag aldrig ha gjort, för fy fabian vad ont jag fick! ÖRONINFLAMMATION! Å det gjorde så satans ont. Jag är ju ett gammalt öronbarn, fast att det gjorde så här ont hade jag förträngt. Aj,aj, aj... Ringde sjukvårdsupplysningen för att få en tid på jourcentralen, men dom stängde ju kl 21, så det var kört. Tryckte i mig värktabletter å efter ett tag lättade det lite. På morgonen gjorde det inte lika ont. Konstaterade att det värkt hål. Ringde vårdcentralen å fick en tid. Naturligtvis var det samma läkare som vi varit hos dagen innan med sonens ögon... Han kikade lite snabbt i örat å skrev ut penicillin.
Så både sonen å jag går på antibiotika å sambo klagade på värk i hals å kropp när han kom hem från jobbet idag...
Å vi som har massor att ta tag i inför flytten. Å till råga på allt ska grannarna under oss (2 studentkillar) ha fest imorgon. Dom har satt upp lappar om det i trapphuset. Så det lär ju bli livat, har ju erfarenhet av deras fester sen tidigare. Vi frågade först Sara å Pierre om vi kunde fly till dom för att få sova i lugn å ro, men Sara började oxå känna sig krasslig. Så då pratade jag med Erika å dit är vi välkomna. Men nu börjar ju sambo bli sjuk, så det känns väl inte så snällt att åka iväg dit å smitta ner dom. SUCK! Får väl helt enkelt ligga sömnlös å lyssna på gap å skrik å dunkande musik.


Sjuk son

Kommentarer
Postat av: Cina

usch vad jobbigt ni har det.. att vara sjuka och sen till råga på allt inte få sova för att grannarna lever om.. hoppas ni slipper undan efterfest iallafall.. ni får köra en räd imorgon bitti.. poppa lite till typ mora träsk eller ngt för att ge igen på dem, när de är bakis.. eller jag vet.. dra pulkan nerför trappen vet jag.. det kändes som det låter rätt bra.. oskönt när man är bakis... tihi... skönt ni flyttar snart...



vad stor er kille blivit! kul!

länge sen du la ut bilder tror jag.. för jag kände knappt igen han... kramis

2010-03-20 @ 23:40:34
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: Camilla

Men lillfisen då. Stackarn, man han mår bättre nu eller? Hoppas ni alla tre blir bättre! Vi har förkylningstider vi med och det är faan inget kul. Ja nu har Ossian börjat krypa så jag undrar hur lång tid det tar innan han kommer igång ordentligt??



KRAAAM

2010-03-22 @ 22:24:46
URL: http://cimillabus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0