Gnugga å gno, ingen ro

Suck! Efter regn kommer vattenpölar... Mitt munsår har blommat upp IGEN! Jag blir så trött. Å vi som ska till mamsen på lördag å fira hennes 60-årsdag.

Idag blev det helt klart med lägenhetsbytet. Var på Stångåstaden idag å skrev kontrakt, så nu finns ingen återvändo. Håller på att "ragga" lite folk som kan tänkas hjälpa till att bära lite kartonger den 15:e februari när flytten äger rum. Vi har nog lyckats skrapa ihop ett ganska hyggligt gäng ändå, så det ska nog gå smidigt får vi hoppas. Erika har iaf lovat att vara barnvakt åt pyret under tiden som vi håller på å konka på vårt bohag.
Finns det fler frivilliga som inte vet hur ni ska spendera den 15:e så är det bara att komma förbi här å hugga in.

Skulle egentligen jobbat på Cloetta Center idag. Men när jag vaknade i morse å såg min stackars läpp som under natten hade fördubblats i storlek, så ringde jag faktiskt å avböjde erbjudandet om lite extra pengar. Dessutom har mitt halsonda återkommit å jag vill inte riskera att vara sängliggandes på lördag när vi ska fira mamsen.

Igår slet sambo å jag på oss städhandskarna för att börja besegra dammråttor å ingrodd smuts tills vi flyttar. Jag började bakom spisen. Det såg inte fräscht ut kan jag säga. Sambo fortsatte bakom kyl och frys. Och där bakom var det om möjligt ännu värre. Hittade ett vykort där som var poststämplat 2002... Med andra ord är det MINST 6 år sedan någon brydde sig om att piffa upp detta dolda område.
Därefter fortsatte han att torka ovanpå köksskåpen. Flottigt värre!!! Men nu är det rent å fint.
Nästa projekt blir att rensa samtliga avlopp i lägenheten. Ser inte fram emot det, med tanke på hur det såg ut i köket...

Nu vaknade min lilla son, så det är väl bäst att försöka söva honom igen. SNARK!

Kommentarer
Postat av: karina

huuu för flyttstädningen.. tycker ni är duktiga...

kram

2009-01-18 @ 12:09:52
URL: http://livetsomfisk.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0