Nu är jag vaken

Sådär ja, nu är sonen på bättringsvägen å jag har fått sova hela natten då sambo tog hand om Mijos nattliga uppvaknanden. Tack så mycket!
Men vilken pärs det har varit, PUH! Hoppas verkligen att det här var 1:a å sista gången som sonen åker på öroninflammation. Fast då jag själv var "öronbarn" som liten så tvivlar jag ju på det... Men nästa gång kanske han iaf slipper att drabbas på natten. Dock så hade det nog kunnat undvikas denna gången...
Jag märkte redan under dagen att vår lilla busunge var extra gnällig å kinkig, så jag ringde vårdcentralen å fick en tid hos Mijos doktor på eftermiddagen. Erika, som tog hand om Mijo under tiden vi flyttade i söndags hade åkt på halsfluss, så jag hade ju mina misstankar att sonen kanske hade drabbats av samma sak.
Sambo tog sonen till doktorn (jag hade inte duschat å kände mig inte så fräch då jag själv är jätte förkyld), men kom tillbaka med goda nyheter; Mijo var inte drabbad av halsfluss, bara förkyld. Så skönt, tänkte jag. Enda tills han vaknade vid 23-snåret på kvällen... Jag gav honom välling å trodde att han som vanligt skulle somna om. ICKE! Han grät å snörvlade å snorade. Vi gav alvedon å nässpray, vaggade å vyssjade. Ingenting hjälpte! Å Mijo blev bara mer å mer ledsen. Vid 2 somnade han till slut av ren utmattning. Vi satte honom i vagnen, tänkte att han kanske skulle ha lite lättare att andas då. Klockan 3 vaknade han igen å grät ännu värre. Vi "spolade" näsan med koksalt å visst andades han bätte, men inte slutade han skrika för det. Ringde sjukvårdsupplysningen, men dom sa bara att vi skulle avvakta till morgonen å då ringa bvc. Så vi fortsatte att försöka få sonen lugn. Det gick INTE! Han bara skrek å skrek, hysteriskt. Vid 5 ringde jag sjukvårdsupplysningen igen å sa att "nu går det inte längre, vi orkar inte mer, jag tror han har öroninflammation". Efter lite diskussion ringde hon slutligen till barnjouren på sjukhuset å kollade om vi kunde komma och det kunde vi.
Läkaren konstaterade att  sonen mycket riktigt hade en dubbelsidig öroninflammation å han fick penicillin å mer alvedon. Äntligen blev han lugn!
Jag sa till sambo att det var konstigt att inte läkaren hade sett något i Mijos öron tidigare på dagen, men då säger sambo; "han kollade aldrig i öronen..." VAAA???? Han kollade inte i öronen???? Vad är det för jädra doktor? Hade god lust att ringa upp honom å berätta att han missat en dubbelsidig öroninflammation pga sin nonchalans. GRRR!
Så kanske hade vår sömnlösa natt kunnat förhindras...

Nu måste jag stryka min skjorta, för jag ska snart iväg å jobba... SNARK!

Kommentarer
Postat av: kikki

Dom ska ALLTID kolla både öron och hals. Så himla dåligt. Urrk. Tur att du stod på dig på natten så ni fick komma in iaf. Stackarn. Hoppas han är bra snart. Kram

2009-02-19 @ 18:26:48
URL: http://eklundens.blogg.se/
Postat av: karina

lilla gumman.. usch vad tufft ni verkar haft...

fick tårar i ögonen av att läsa om det...

ring vårdcentralen.. de får inte missa att kolla öronen och inte missa en dubbelsidig öroninflammation... gaaahhhh

kramar om

2009-02-19 @ 19:07:28
URL: http://livetsomfisk.blogg,se
Postat av: Marie

Ni verkar haft tuffa nätter ni med. Så läskigt att man inte ens kan lita på läkarna och sjukvårdsupplysningen.. Var ska man då vända sig när ens skatt blir dålig? Vi har inte så bra erfarenheter du o jag =)Jag själv funderade på att anmäla sköterskan på sjukvårdsupplysningen som sa till oss att det inte alls är farligt med 41 graders feber hos en ettåring.. pucko. Men skönt att han mår bättre. Kram kram

2009-02-19 @ 19:36:05
URL: http://wildabebin.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för kommentarerna. Sonen mår mycket bättre nu. Men jag ska nog ta å ringa VC å skälla på den där doktorn...

2009-02-20 @ 09:16:27
URL: http://sambomedkatt.blogg.se/
Postat av: Anna

Tyvärr är ju inte mina erfarenheter av akutläkarvården så där superbra, här i Nyköping finns ingen barnklinik på helger och kvällar utan man får åka till primärvårdsjouren eller Norrköping eller Eskilstuna och det är man ju jättesugen på mitt i natten. Självklart så ska dom kolla öron, hals...ja det vanligaste men när det gäller öroninflammation så kan den blomma upp på 2 sekunder så även om han kollat är det inte alls säkert att det då var en öroninflammation, sen säger min erfarenhet att inte alla läkare kan se på så små barn heller...tyvärr..skönt iaf att han fick pencillin lilla plutten...

Kram

2009-02-22 @ 22:34:57
URL: http://elegi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0