"Skoltrött"

Puh! Att det är så ansträngande att plugga, det hade jag helt glömt bort... Kan ju iofs bero på 10 månaders sömnbrist. Eller att jag inte använt den delen av hjärnan det senaste året. Men framåt går det iaf. Både bilen å teorin...
Imorgon har jag dock lite ledigt från själva körningen. Hoppas bara att jag kommer ihåg allt jag lärt mig tills på torsdag då det bär iväg igen... Minnet är ju lite kortare än innan man fick barn...

Som vanligt är det ett tag sen jag uppdaterade bloggen, så självklart har det hänt en del, men jag kommer inte riktigt ihåg vad vi har gjort sen sist. Som sagt, minnet är inte vad det har varit...
Men i helgen var vi iaf runt å hälsade på lite vänner å bekanta. Lördagen spenderades hos Lena å Daniel (Pumba), kompisar till Sambo. Kollade in deras nya familjemedlem i form av en Felizia som föddes 18 april (om jag inte minns fel...). Sååå himla liten. Kan inte minnas att Mijo varit så liten, men det måste han ju varit... När man ser skillnaden mellan den lilla skruttan å vår busunge, så förstår jag inte vart tiden tagit vägen. Å allt som han lärt sig på dessa (nästan) 10 månaderna. Helt otroligt! Skönt att få lite perspektiv på saker å ting.

Söndagen åkte vi ut till Erika å Ilari i Askby på lite fika i gröngräset. Typiskt bara att det helt plötsligt började regna!

Å just det, vi har äntligen satt upp rullgardinen i Mijos rum å flyttat in hans säng där. Så numera sover han själv i sitt lilla rum. Eller sover å sover, han vaknar ju fortfarande flera ggr/natt å då flyttar vi över honom till vår säng. Men 1:a natten sov han faktiskt 6 timmar i sträck i sin säng. Jippie, tänkte jag, nu vänder det. Men inatt vaknade han som vanligt 100 ggr igen. SNARK! När ska han lära sig att somna om själv, utan välling??? Jag börjar ju jobba snart å då har jag ingen lust att få min sömn uppdelad i små vilopauser.
Tips mottages tacksamt! (Dock inga "skrikmetoder" för det är jag för blödig för). Eller är det nån som vet om det brukar bli bättre när dagis börjar???



Kommentarer
Postat av: Mia

ÅH vad skönt att höra att det är fler som får sämre hjärna när de blivit mammor. Jag tror man har så mycket annat i huvudet (typ barnen...) så man prioriterar bort allt annat =)



Tack för fina ord på min blogg!



Jo... Vi hade ju problem med Tilda och hennes sömn. Hon sov i vår säng till hon var ett år. Och vaknade massor och stökade på kvällar och nätter. Men så prövade vi "sova-hela-natten-kuren" med Anna Wahlgren (har säkert nämnt det tidigare). Den går ut på att barnen ska känna sig trygga i sin säng. Och tro det eller ej, nu sover hon 12 timmar i egen säng, eget rum. Utan ett ljud. Det fungerade för oss iaf.

Min erfarenhet säger oxå att de sover bättre på dagen när det börjar dagis, men blir lätt övertrötta om de sover dåligt och har därför svårare att koppla av.. Lycka till! Jag vet vad ni går igenom!

Kram

2009-04-28 @ 21:11:13
URL: http://wildabebin.blogg.se/
Postat av: Cina

har inga bebistips alls tyvärr...



fick du det nya jobbet?? vad var det för jobb?

redan tio månader.. herre gud...

jag håller som bäst på och funderar på sommarn.. en liten resa söderut kanske.. har ni några sämre veckor... kram

2009-04-29 @ 18:11:03
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: Cina

och såklart... lycka till mer körkortet...

2009-04-29 @ 18:11:44
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: kikki

Hallå!

Jag är också rätt blödig när det gäller barnen men har kört skrik metoden på alla tre men lyckat resultat... alla har somnat fort och i sina egna sängar (även om Isabelle ofta kom på natten, men vid 3:e barnet ger man upp lite...) Första 4-5 kvällarna och nätterna var riktigt jobbiga, jag rymde ut och rökte i 5 min, sen in och klappa om dom lite och sen ut igen. Men det funkar ju inte på alla barn.... läste senaste inlägget att det är på rätt spår så jag hoppas det blir bättre! Kram

2009-05-04 @ 18:59:52
URL: http://eklundens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0