Snabbare än tåget

Sambo ringde taxi kl 22.04. Kl 22.40 föddes Mijo.
Datum: 6/7 2008 (1 vecka innan beräknat datum)
Vikt: 3110g
Längd: 49cm

Allting gick bra, men det blev ju minst sagt lite stressigt... Fast det känns skönt att man slapp ligga på sjukhuset i flera timmar å ha ont. Klarade av den biten hemma. Å så himla ont tyckte jag nog ändå inte att det gjorde. Förens vattnet gick kl 22, sen gjorde det grymt ont. Men jag behövde ju som sagt var inte lida särskilt länge...

Kom hem i tisdags (8/7) och bor nu mer eller mindre i soffan. Det är en hungrig krabat som nästan ständigt äter. Särskilt trött av sig är han inte heller, men jag är desto tröttare. Får ibland sova någon timma eller två. Mijo passar på att sova när han äter. När man lägger ned honom vaknar han oftast igen å hela proceduren börjar om. SNARK!

Ja, mina dagar (å nätter) ser i stort sett likadana ut nuförtiden. Man sitter där man sitter så att säga. Har dock varit utanför dörren vid ett par tillfällen. I torsdags var vi på sjukhuset x2 för att först kolla hörseln å sedan gå på återbesök på BB. Igår tog jag med mig Mijo ut på en promenad runt ån. Men det var så gräsligt varm så vi vände halvvägs. Än så länge verkar han gilla att ligga i vagnen iaf. Fast det är ett himla bök att kånka ner vagnen för alla trappor varje gång. Får väl se det som träning. Men jag har iofs redan tappat alla mina graviditetskilon (hela 7kg) å kommer i mina "gamla" jeans igen, så någon träning behöver jag knappast.

Lite besök har vi oxå haft. Vänner, kollegor å familj har varit förbi å grattat med presenter å fika. Tack så mycket! Å till er som ännu inte varit här; Ni är varmt välkommna!

 
MIJO






Kommentarer
Postat av: anna

grattis till den lille:-) vilken sötis. skönt att allt gick bra. lycka till och hoppas du får sova lite snart..

2008-07-14 @ 11:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0