Då börjar vi om...

Gjorde ett tappert försök att återgå till arbetet i måndags. Det var segt, men det gick.Sambo ringde efter ett par timmar å meddelade att han nu sjukskrivit sig å var på väg hem från jobbet. Dunderförkyld! Mijos ögon var bättre så han var dock tillbaka på dagis igen.
Tisdagen masade jag mig oxå till jobbet. Kände mig väldigt hängig ju längre dagen fortlöpte. Sov i Mjölby. Vaknade upp på onsdagsmorgonen totalt igentäppt å grymt ont i halsen. Ringde vår operativa psf (personalplanerare) i Stockholm för att återigen sjukskriva mig, men fick då reda på att jag skulle få en ny karensdag. Det hade gått 5 dagar sedan torsdagen då jag sjukskrev mig första gången för öroninflammationen. Jag var ju ledig enligt schemat på fredagen... Hade jag inte varit ledig då utan istället sjuk hade jag inte fått någon ny karensdag. MORR! Det är tacken för att man försöker komma tillbaka till jobbet innan man är helt återställd. Å det är väl inte mitt "fel" att jag råkade vara ledig på fredagen. Jag var ju inte direkt frisk då. Började nästan tjuta. Har inte råd just nu med en hel dag till utan lön (vi ska ju liksom flytta), så jag fick helt enkelt bita ihop å åka tåg istället för att ligga nerbäddad. 2-3 timmar innan jag skulle sluta för dagen pallade jag inte mer, så jag sjukskrev mig i alla fall. Å tur var ju det, för fy fasen vad dåligt jag mått. Har mer eller mindre sovit hela dagarna när Mijo varit på dagis. Kände mig inte ett dugg bättre idag. Å inte sambo heller, så idag har vi varit hos läkaren. Jag "fick" några tabletter som ska verka avsvällande på bihålorna å sambo "fick" nån kortisonnässpray. Hoppas det ska hjälpa nu.
Vi har verkligen varken råd eller tid att vara sjuka längre. Har knappt kunnat packa några kartonger under dom här veckorna som vi varit krassliga. Har PANIK över flytten. Känns som vi inte kommer hinna. Å det är verkligen inte lätt att packa när man har Mijo hemma... Å nu kanske han blir hemma nästa vecka igen... Sambo hämtade honom på dagis idag. Han hade varit lite hostig, men inte värre än så. Tills dom är nästan hemma... Då kräks sonen 2 ggr. Tänkte först att det kanske beror på hostan, men så var inte fallet. Han har fortsatt att kräkas hela kvällen. Tvättmaskinen går på högvarv här hemma.
Ska det ALDRIG ta slut???

Kommentarer
Postat av: camilla

Gumman! Tänk positivt! Jag hoppas ni blir friska snart! Stora krya på er kramar från oss!! KRAAAAAM

2010-03-27 @ 11:41:53
URL: http://cimillabus.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på er! Det låter ju inget vidare det där. Tråkigt att ni bor så långt bort. Annars kunde ju farmor o farfar ha hjälpt till att ta hand om Mijo ibland. Sköt om er ordentligt och krya på er! Och välkomna hit när ni är friska och pigga igen. Om vi kan hitta någon tid då vi alla är lediga samtidigt!

2010-03-27 @ 16:04:49
Postat av: cina

Förstår att det är tungt o känns stressigt inför flytten.. men bara ni blir friska får ni låna ut Mio o hyra in ngn kompis som hjälper er.. tänker på er o önskar jag kunde hjälpa till! <3

2010-03-28 @ 11:58:58
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0