Frisk som en nötkärna

Läkarundersökningen inför nya jobbet är nu avklarad. Det gick finfint. Läkaren sa att jag inte kunde ha bättre värden. Dom kollade synen, hörseln, färgseendet, blodsockret, kolesterolvärdet, vikt och längd samt lyssnade på hjärta och lungor. Fick även lämna ett urinprov för droganalys.
Träffade en kille i väntrummet som gjorde urvalstesterna samtidigt som mig. Han hade pratat med gruppshefen på Trafikverket i Norrköping (hon var med vid intervjun) och berättade att det endast var 4 stycken som hade gått vidare efter urvalstesterna. Så det verkar ju verkligen lovande eftersom dom ska anställa 4 stycken... Å eftersom läkaren inte hade några anmärkningar på min hälsa samt att hon gratulerade mig till nya jobbet, så är nog tjänsten med största sanolikhet min. Men jag vågar ändå inte riktigt ta ut något i förskott. Vill nog höra det från Trafikverket också innan jag börjar jubla å slå kullerbyttor. Dom ska iaf höra av sig när dom fått läkarutlåtandet samt svaret från droganalysen (som kunda ta upp emot 1 vecka). Så jag väntar lite till...

Har haft en helt suverän eftermiddag/kväll idag. Har grillat ute på gården med Sara å Pierre, Anders, Cissi å hennes 2 barn. Nu väntar jag på att sonen ska somna, sen kommer Sara å dom över hit för lite spelkväll.
Imorgon är det jobb igen för min del. Sambo å son åker till Arboga till Mijos farmor och farfar för att träffa  nya kusin Eliott. Nästan hela sambos familj kommer dit. Jag hade ju oxå såklart velat följa med, men jobbet måste ju tyvärr gå före. Kan dock trösta mig med att jag får sovmorgon på söndag, inte helt fel det heller.

Är glad över att värmen äntligen är här. Och ljuset! Man får liksom lite mer lust för saker å ting då. Har varit ute med sonen varje dag efter dagis denna vecka. Det gillar han. Det svåra är att få med honom in sen när det är dags att sova...
Kan uppdatera er lite angående sonens sömn oxå. Har dragit ner lunchvilan lite. Det blev bättre att par kvällar, men nu är vi återigen tillbaka vid att han somnar vid 9, så vi måste nog dra ner ytterliggare på lunchvilan. Vi hade velat dra ner den till en timme på en gång, men dagisfröknarna tyckte vi skulle börja med att dra ner en halvtimme (från 2 timmar till 1,5 timmar). Men som sagt, det hjälper inte så mycket. Sen vet man ju inte om ljuset å värmen även påverkar hans sena kvällar. Vi kämpar vidare!


Kommentarer
Postat av: cina

Vad glad du gör mig.. skönt med lite flow.. det förtjänar ni.. kram

2010-05-23 @ 10:05:32
URL: http://livetsomfisk.blogg.se/
Postat av: Eisiv

Det låter ju verkligen lovande med det nya jobbet. Ja det var ju synd att du inte kunde vara med i lördags. Vi fick verkligen en toppendag med strålande väder, så vi kunde vara ute i trädgården. Men ni får komma alla tre vid något annat tillfälle i sommar.

Kram från svärmor

2010-05-24 @ 14:00:36
Postat av: Lina Nyman

Ja, verkligen trist när jobbet kommer ivägen, men det är ju så det är...

Kanon att dina värden är så bra! Hoppas verkligen att jobbet är ditt:).

Lycka till med sonens sovsituation.

Kram Lina

2010-05-27 @ 23:09:11
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0