Nu är det riktigt nära...

1 arbetsdag kvar... Sen SEMESTER!!! Å det är inte direkt någon monstertur vi talar om den sista arbetsdagen. Bara en kort pendelsväng, med betoning på kort. Jag börjar vid 05 å slutar igen vid 09. Å sen hägrar då 4 veckors ledighet!

Midsommar kommer i år att firas ute i Stråkens hus. Ni kommer ihåg det där jättestora huset... Kan knappast bli bättre.

Vi har inte planerat in så jättemycket under vår semester i år. Det kommer iaf att bli en tripp till Arboga för att hälsa på Mijos farmor och farfar. Tänkte samtidigt besöka Eskilstuna Zoo oxå.
8 juli blir det som jag tidigare nämnt Winnerbäck! Å någonstans i den vevan kommer vi att fira sonens 2-års dag=)
17 juli blir det oxå kalas. Maria firar då sin 40:e födelsedag med stor fest i Klockrike.
Ja, det är väl så agendan ser ut för tillfället. Men den kommer med all säkerhet att fyllas med mer aktiviteter under semesterns gång.

Lovade ju att jag skulle återkomma med betyg på filmen som vi såg i lördags, Shutter Island. Jag tyckte inte att den var någon höjdare faktiskt. Ger den bara 2 plus. Väldigt skum film.

Däremot kan jag rekommendera en bok som jag läser nu. "Alltid vid din sida" med Ann Rules

Ann Rule är kriminalpolisen från Seattle som blev bestsellerförfattare med böcker om uppmärksammade mordfall som specialitet.

I den här boken relaterar hon ett mycket uppmärksammat rättsfall i Texas i slutet av 1990-talet. Huvudpersonen är en ung kvinna som föder två döttrar i ett äktenskap som utvecklas från idyll till inferno. Den man hon gifte sig med var en karismatisk svärmorsdröm och dessutom mycket framgångsrik i affärer, den man hon mötte i den äktenskapliga vardagen var ett monster till sociopat som misshandlade, förnedrade och hotade henne till livet.

Hennes helvete fortsatte tio år efter deras skilsmässa och hon bad sin syster att ta kontakt med Ann Rule om något verkligt drastiskt skulle inträffa. När hennes svårt sargade kropp påträffades av polisen bestämde sig Ann Rule för att rekonstruera den unga kvinnans liv och död. Den äkta mannen greps och dömdes så småningom för att ha hyrt den yrkesmördare som utfört dådet.

Vilka sjuka människor det finns. Jag hoppas att ingen i min närhet (eller någon annan heller för den delen) någonsin råkar ut för en sådan man. Det skär i hjärtat varje gång jag läser i boken, men ändå kan jag inte sluta läsa.



Igår sov inte Mijo lunch... Det var så fint väder, så vi gick ut efter lunchen istället. Tänkte att han nog borde klara sig utan middagsvilan. Å det gjorde han. Ända till klockan 14.30...
Vi kom tillbaka in straxt innan två. Sambo skulle åka å jobba. Han åkte. Mijo grejjade i vardagsrummet. Jag gick iväg till badrummet. Kom tillbaka en liten stund senare å då har sonen däckat på mattan. Det gick inte att väcka honom. Vid 16.30 började han till slut piggna till igen. Trodde att han pga. den sena tuppluren skulle hålla hov hela kvällen, men han somnade faktiskt vid 20.30 å sov till 07.30 i morse. Han var nog trött, kraken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0