"Slumra in, lille vän, nu så är det läggdags..."

Sonen har ju så svårt att komma till ro på kvällarna å det tar en evighet innan han somnar. De senaste kvällarna har han slocknat vid 22-hugget, fast han varit trött sen klockan 20. Mycket påfrestande!!! Å det blir ju inte direkt lättare att få honom att sova när man själv är helt utslagen å tålamodet tryter...
Så nu ska vi ge oss på en "sovmetod" som kallas Tassmetoden (http://www.familjeliv.se/Forum-3-23/m29293259-6.html). Har läst om den på familjeliv.se å den verkar mer human än dom metoderna som går ut på att barnet i stort sett ska skrika sig till sömns. Skulle aldrig klara av att fullfölja en sån metod.
Så nu gäller det att vara konsekvent! Får väl räkna med några kämpiga kvällar/nätter framöver. Men i längden hoppas jag att det kommer löna sig.
Ska försöka uppdatera hur det går. Har även beställt boken "somna utan gråt". Kanske finns det några bra tips å trix däri oxå som man kan använda sig av.

Jag längtar sååå mycket tills vi flyttar. Är såååå trött på det här huset! Eller rättare sagt på alla störande ljud. Igår tex. vid 14-tiden när jag precis lyckats få Mijo att sova, så sätter dom igång att borra igen sopnedkastet i trapphuset. Hela kåken skakade! Å naturligtvis vaknar Mijo av oljudet. Tack för den! Sen dröjde det enda till klockan 17 innan han somnade om. Å då börjar någon annan idiot att hamra på bakgården!
När jag sedan skulle gå å lägga mig vid 22.30 (astrött), då börjar grannen se en film med volymen rejält uppdragen. Inte lätt att sova då. Till slut fick jag stoppa in ett par obekväma öronproppar för att överhuvudtaget ha en chans att kunna somna. 
Stackars Henrik å Kristin som ska överta vår lyhörda lya...

Nähä, nu måste jag ta tag i lite saker här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0