Spegel, spegel på väggen där...

Lite piggare idag. Tröttheten smyger sig dock på med jämna mellanrum. Särskilt när man ätit. Men äta bör man annars dör man, var det visst nåt snille som sa. Potatisgratäng med fläskkotlett stod det på dagens meny. Å så blandade jag till en smoothie med min nya blender som jag fick av sambo i present. Lite honungsmelon, ingefära, apelsiner å flytande honung. Inte så jättegott fast tydligen jättebra för matsmältningen. Imorgon blir det nån annan variant. Får se hur länge man har inspiration att fortsätta.

Igår målade jag om en spegel. Ja, inte själva spegeln förstås utan ramen runt om. Så nu är den vit istället för träfärgad. Har hängt den i det ena badrummet. Erika (min förra sambo) var här å hämtade sina "kvarglömda" badrumsskåp tidigare i veckan å det blev så tomt på väggarna efter dom så jag var tvungen att åtgärda detta. Fick ju ett nytt badrumsskåp av mamsen i present, men det täckte ju bara upp det ena tomrummet efter Erikas 2 skåp. Men så fick jag ju då den briljanta iden att måla om sambos gamla spegel... Å nu pryder den en av väggarna i vårt "nya" badrum.

Blir ensam ikväll. Sambo ska ut å öla med en kollega från "slakteriet". Antar att tv:n kommer bli mitt sällskap för kvällen. Kanske kastar ett öga på Idol. Tycker dock att årets startfält är lite si å så. Vissa låter lite "garageband" kan jag tycka. Fast andra är ju riktigt begåvade. Men jag är nog fel person att yttra mig. Är ju tyvärr inte utrustad med nån större sångröst. Stackars sonen som får stå ut med mammas falska toner...

Passar på att säga grattis till lilla Vendela oxå. Hon läser väl iofs inte min blogg, men mamma kanske kan vidarebefodra hälsningen...

Trevlig helg!


Den nymålade spegeln


Å det nya badrumsskåpet






Kommentarer
Postat av: Lina Nyman

Vendela tackar för gratulationen!

2008-10-06 @ 11:07:51
URL: http://www.livifarsta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0