Minnet är ju bra men kort...

Helgen rusade visst iväg i ett huj.
Sambo fyllde ju år i fredags, så på kvällen kom det förbi några vänner på lite kaffe å tårta samt några glas med alkoholhaltigt innehåll... Figge var den sista (som vanligt) att lämna oss. Tror vi kom i säng vid ett-snåret. Mijos nattmål överlät jag till sambo (någon present ska han väl ha när han fyller, haha).

På lördagen blev det en sväng ut till Coop för att fylla på matförrådet "lite". 1300 kronor gick det kalaset på. Men det bör väl räcka ett tag iaf. Blir nog hur som helst billigare än att springa till Hemköp stup i kvarten.
Senare på kvällen gav sig sambo iväg för att hjälpa en vän i nöd... Tokstollen (Fredde) hade fått för sig att han behövde ett piano i lägenheten. Dock verkade han inte ha nån koll på vad ett sånt väger. Men med hjälp från några övriga vänner samt en förbipasserande man, lyckades dom till slut få upp instrumentet till lägenheten. Stackars grannar säger jag...

Söndagen var lite lugnare. Sara kom över på middag och alla våra smutsiga kläder fick sig en omgång i tvättmaskinen.

Igår (måndag) var jag först på stan en snabbis med Emelie som skulle köpa sig en klänning å senare på eftermiddagen åkte hela familjen ut till Åsa å lilla Savannah.
Å bilen den startar så fint nu (ta i trä).

Tror förresten att mitt närminne håller på att svika mig. Skulle värma "mat" till sonen idag. Fyllde på vatten i flaskan å ställde in tiden på micron å körde igång. Efter en liten stund får jag syn på flaskan... PÅ KÖKSBÄNKEN! Jag hade kört micron tom... Hallå guldfisk, tänkte jag.

På tal om sonen... Han har börjat äta mer nu. Dock inte mat utan händer, elefanter å diverse annat som kommer i hans väg. Men, men förhoppningsvis växer han ifrån det innan han kommer upp i tonåren. Finns ju annars en viss risk för mobbning om han skulle gå omkring med en elefant i mungipan då, kan man tänka.


Åsa å Savannah


Mijo med den berömda elefanten...

Kommentarer
Postat av: kikki

Hej!

Kul att du skrev på min blogg! Nu har jag hittat hit med så det ska jag kolla in, har lagt till den i favoriter nu :) Hur gammal är sonen nu? Jag har ju blivit moster och den lilla knubbisen är 4.5 mån och väger nästan 8 kilo... kommer ju inte ihåg nåt sen mina monster va små men han är rätt tung :)

Ha det så bra. Kramar

2008-10-22 @ 11:21:54
URL: http://eklundens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0