Eld och lågor

"-Var är telefonen? Jag måste ringa 112"

Jag satt i soffan och hade precis tittat klart på veckans avsnitt av Desperate housewifes. Sambo knallade runt i köket för att försöka söva vår son (som på senare tid har blivit värsta nattugglan).
Plötsligt kommer han inrusandes i vardagsrummet å undrar var telefonen är. Han måste ringa 112.
Jag satte nästan hjärtat i halsgropen. Tänkte direkt på det värsta tänkbara; Sonen har slutat andas!!! Men han såg ju pigg å kry ut där han satt i famnen på sambo.
"-Det brinner i en bil nedanför!"
Va???
Sambo ringer 112 å vi går ut i köket för att se vad som händer. Mycket riktigt är det en bil som står i lågor nere på parkeringen. På ett ögonblick förvandlas bilen å de intilliggande bilarna till ett eldhav. Röklukt börjar tränga in genom fönsterspringorna till lägenheten. Det luktar inte hallon!
Ett par minuter senare anländer brandkår och polis. Sambo springer ner för att prata med "farbror blå". Han såg ju 2 personer springa från platsen...
Efter ytterliggare ett par minuter har brandmännen lyckats besegra elden å parkeringen är nu täckt av ett tjockt lager med skum. Platsen spärras av och nyfikna åskådare samlas.
Vid 23-tiden går jag å lägger mig för då har sonen äntligen somnat, men polis å brandkår blinkar fortfarande med blåljus nedanför.
Idag har dom precis bärgat bort 2 av bilarna å saneringsarbete pågår.
Ni kan läsa mer om eländet här:
http://www.corren.se/archive/2008/11/19/jzbzmzso7mkskep.xml

Vi har ännu inte fått något besked angående lägenheten. Det är sååå jobbigt att inte veta! Hoppas dom hör av sig med goda nyheter i veckan.

Idag ska sambo byta till vinterdäck på bilen. Han får låna Sara å Pierres garage så han slipper den värsta kylan utomhus. Sen blir det att åka till Ljungsbro och lämpa av sommardäcken i mammas garage, för vi har ingen plats att förvara dom på.

Å så tänkte jag passa på att välkomna Sara hem från Egypten. VÄLKOMMEN HEM (till kylan)!

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack, trots snö (till skillnad från där jag var igår) så är det riktigt skönt att vara hemma. Nu blir det fullt ös hela veckan, flyttlasset går ju på lördag! Kram kram!

2008-11-19 @ 17:49:15
Postat av: karina

ujuj vilken dramatik...

kram

2008-11-19 @ 20:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0