Desperat hemmafru

Sitter i försäkringskassans telefonkö. Måste kolla upp när min första utbetalning kan tänkas komma nu när jag inte längre jobbar. Risken är att det kommer att bli ett glapp i ekonomin... Åkte min sista tur idag på bra länge. Det känns lite konstigt att man inte ska tillbaka till jobbet imorgon. Vad ska jag göra med all ledig tid??? Städa går ju alltid att göra, men det blir kanske lite tjatigt i längden. Skulle ju iof behöva måla om lilla hallen, fast fy vad tråkigt å jobbigt. Det projektet kommer jag nog skjuta på ett bra tag. Får väl ladda upp med en trave böcker å tv-tidningen så ska man väl kunna slå ihjäl några dagar iaf.

Återbesök hos veterinären på torsdag. Jacks öga ser lite bättre ut, men det är inte helt okej än. Får hoppas att det fixar till sig så man slipper fler dyra utgifter på salvor å sprutor... Måste försöka hålla i dom få pengarna man har kvar innan man fått klartecken från försäkringskassan.

Besök hos barnmorskan imorgon. Se om jag vuxit nåt sedan sist. Troligtvis inte, men nån centimeter skulle ju inte skada.

Klockan börjar närma sig 21. Då ska jag bänka mig framför tv:n. Har hittills inte missat ett enda avsnitt av Desperate housewifes å jag har inga planer på att bryta trenden nu heller. Men som alla andra serier så börjar även denna att dala lite, fast jag hänger i ett tag till.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0