Snart smäller det!

Imorgon börjar ett nytt år. Tänker tillbaka på året som varit... Fantastiskt, fruktansvärt, höga berg å djupa dalar... Kontrasterna är stora! Hoppas att det nya året på många sätt blir bättre. Fast vad kan slå Mijos nedkomst???

Det blir mys med sonen ikväll. Sambo ska iväg på en fest/middag hos en kompis. Jag var oxå bjuden, men orken räcker inte riktigt å så känns det inte så kul att slita upp pyret mitt i natten för att åka hem. Men jag sa till sambo att han gärna fick åka. Jag kommer ändå inte orka vara vaken till 12-slaget, så då får han ju sitta uppe ensam om han skulle stanna hemma.
Antagligen kommer jag väl ryckas upp ur min sömn när klockan närmar sig 12 å alla raketer ska skjutas av... Jag HATAR dom!!! Dom är en anledning till att jag inte är så förtjust i nyårsafton. Jag avskyr allting som smäller; raketer, ballonger, smällare, you  name it! Stackars Mijo kommer aldrig att få ha ballonger på sina kalas. I så fall får han fira utan mig. Vet inte varför jag är så rädd, jag vet ju att ballonger inte är farliga, men ljudet när dom går sönder ger mig hjärtattack.
Åkte buss en gång med en familj som varit på Mc Donalds där dom tydligen hade delat ut ballonger till alla ungar. Det ena barnet satt i sin vagn med ett leende på läpparna å klämde å kramade sin ballong med sina små händer. Jag satt helt kallsvettig några säten bort. Kände paniken komma. Ballongen kommer att smälla!!! Jag tryckte på stopp-knappen å gick av nästa hållplats å gick hela vägen hem istället... Kallas detta fobi???

Tänkte egentligen bara önska er alla ett GOTT NYTT ÅR!!!!








Kommentarer
Postat av: Peo

Detsamma, detsamma

2008-12-31 @ 13:25:46
Postat av: karina

gott nytt år

2008-12-31 @ 19:32:27
URL: http://livetsomfisk.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0